Saturday 22 March 2014

Contoh Teks Atau Naskah Persuasif "Homework, an Unnecessary Burden"

Homework, an Unnecessary Burden

Sumber gambar: decanondz.blogspot.com
Schools should not interfere with students’ time out of school hours by setting homework. Students already spend a great deal of their lives doing school work. By the end of year seven, students will have done seven thousand hours of time in school. Year seven students, being mostly twelve and under are still technically children and it is not acceptable for children to work for over six hours a day.
All students come from different families. Some students have to look after younger brothers and sisters while their parents are still at work. Some travel for over an hour to get to and from school. For some families homework creates a lot of tension. Tired parents have the extra job of helping children to do home work and of making sure that homework gets done. In these situations homework is not a good thing for students or their families.
Education is not just something which happens through school work. Education happens through life experience. Hanging about with friends and being part of a family or a neighborhood provide life experiences to think about and to write about. When students spend time doing homework they are often missing out on all of this. Homework is therefore sometimes anti-educational.
Schools need to appreciate the experiences students bring from home rather than imposing school work on students’ personal and family life beyond school.

PR, beban yang tidak perlu
Sekolah tidak boleh mengganggu waktu siswa di luar jam sekolah dengan memberikan PR. Siswa sudah menghabiskan banyak waktu mereka mengerjakan tugas sekolah. Menjelang umur tujuh tahun, siswa akan melakukan tujuh ribu jam waktu di sekolah. Siswa yang berumur tujuh tahun, yang sebagian besar dua belas dan di bawah secara teknis masih anak-anak dan itu tidak bisa diterima bagi anak-anak untuk bekerja selama lebih dari enam jam sehari.

Semua siswa berasal dari keluarga yang berbeda. Beberapa siswa harus menjaga adik-adik sementara orang tua mereka masih bekerja. Beberapa perjalanan untuk lebih dari satu jam untuk pergi ke dan dari sekolah. Untuk beberapa keluarga PR menciptakan banyak ketegangan. Para orang tua memiliki pekerjaan tambahan untuk membantu anak-anak mengerjakan PR dan untuk memastikan bahwa pekerjaan rumah selesai. Dalam situasi ini PR bukanlah hal yang baik untuk siswa-siswa atau keluarga mereka.

Pendidikan bukan hanya sesuatu yang terjadi melalui PR. Pendidikan terjadi melalui pengalaman hidup. Berkeliaran dengan teman dan menjadi bagian dari keluarga atau lingkungan yang memberikan pengalaman hidup untuk berpikir . Ketika siswa menghabiskan waktu mengerjakan pekerjaan rumah mereka sering kehilangan semua ini. PR Oleh karena itu kadang-kadang anti-pendidikan.

Sekolah perlu menghargai pengalaman siswa bawa dari rumah daripada memaksakan pekerjaan sekolah pada kehidupan siswa pribadi dan keluarga di luar sekolah.


Sumber: http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:jeYcu7PCyxgJ:education.qld.gov.au/curriculum/area/literacy/uplg/docs/persuasive-example-homework.doc

Artikel Terkait

Contoh Teks Atau Naskah Persuasif "Homework, an Unnecessary Burden"
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email